Long time no see

Hej alla snälla människor där ute som har varit in och läst och kommenterat trots den totala bloggtorkan.

Här i Dalarna rullar livet på nästan som vanligt. Jag kämpar fortfarande med vikten men har lagt tankarna på att jag är "sjuk" i övrigt åt sidan. Ett nytt jobb som redigerare, på en anna tidning än den jag arbetade på tidigare, är en av de största orsakerna. Jag trivs fantastiskt bra och har verkligen hittat rätt i mitt yrkesval.

Sedan sist har jag och P skaffat katt och flyttat från lägenheten och köpt ett relativt stort hus. Som alltid med hus är det mycket pyssel och en del renoveringar. Men på har det varit fantastiskt lättarbetat (bara omtapetsering i ett av rummen).

Jag äter fortfarande Hydrocortone – Florinef verkar inte vara för mig då jag samlar sådana mängder med vätska i kroppen.

Orolig har jag varit över min far som har diabetes och den är utom kontroll (hög, låg, hög, låg – ambulansfärder). Nu har han dock fått besked om att han ska få en pump och det antagligen ska hjälpa honom hålla en jämnare niva. Mycket stress försvann med det beskedet. Äntligen är det någon som tar honom på allvar!

Nu ska jag pysa i väg till mitt roliga och berikande arbete. Jag hoppas återkomma lite oftare framöver. Men tänkte att det var på tiden att jag avgav någon form av livstecken!

Hoppas att ni haft en bra start på 2011!
// Lelle

Kommentarer
Postat av: mysan

Tjenare är allt bra? :)

2011-03-24 @ 13:47:06
URL: http://myedenvad.blogg.se/
Postat av: Elin

Å vad glad jag blev att du skrivit nåt litet nu 2011 :-)

Jag är som min MS läkare sa " en Immunologs Dröm " ...

Struma, hypotyreos vid 22, MS vid 26 och sviktande binjurar sen ....tja. Själv tror jag de gått på sparlåga lääänge.

Jag känner mig så ensam i det här med hur jag ska ta kortisonet, känns som det kickar införst på kvällen, rosig pratsam pigg. Lol. Sengångare på fm. Men jag vet att det blir bättre, stod på kontinuerlig behandling i 4 månader år 2009. Sen fick jag höra att jag skulle " glömma bort" att jag hade haft lågt kortisol. Lol. Jag har inte m addison för min aldosteron funkar fortfarande, tack o lov. Däremot total avsaknad av manliga könshormoner och lågt kortisol. Kram, skriv gärna mer i bloggen!

2011-04-13 @ 21:38:39
Postat av: Elin

En fråga...Du nämnde att du fortfarande tar hydrocortone, men får du inget testosteron?. Jag fick förklarat för mig att hälften av kvinnors testosteron produceras i binjurarna, en del i äggstockarna. Jag har nivå omätbart mitt ex blev i n t e förvånad, sån hormonhäxa jag har varit ibland rys. Se till att dom kollar dina Androgener ( dvs bl.a. Testosteron ). Det är rena dopingen :-D Maan blir inte speedad som på hydrocortisone utan stark, mer stresstålig ( mer manlig - skiter väl i att irritera sig på saker kanske ) haha. Det finns som gel att smörja på huden eller svindyra plåster man får bekosta själv. Kram!

2011-04-13 @ 22:15:37
Postat av: Elin

En fråga...Du nämnde att du fortfarande tar hydrocortone, men får du inget testosteron?. Jag fick förklarat för mig att hälften av kvinnors testosteron produceras i binjurarna, en del i äggstockarna. Jag har nivå omätbart mitt ex blev i n t e förvånad, sån hormonhäxa jag har varit ibland rys. Se till att dom kollar dina Androgener ( dvs bl.a. Testosteron ). Det är rena dopingen :-D Maan blir inte speedad som på hydrocortisone utan stark, mer stresstålig ( mer manlig - skiter väl i att irritera sig på saker kanske ) haha. Det finns som gel att smörja på huden eller svindyra plåster man får bekosta själv. Kram!

2011-04-13 @ 22:16:47
Postat av: Klackar & Kaffe

VINN NAGELLACK FRÅN DEPEND!



Gå in på http://klackarochkaffe.se/archives/1189 för att vara med och tävla!

2011-09-03 @ 11:49:58
URL: http://klackarochkaffe.se
Postat av: Sebastian

Hej! Jag har nu i veckan fått diagnosen addisons sjukdom och har lite funderingar. Det står på alla sidor att man ska uppsöka sjukvård vid kräkningar. Betyder detta att jag skulle behöva söka akut vård om jag tex är bakis en morgon och kräks? Kanske är en konstig fråga men känns ändå viktigt att få veta :) Tack på förhand!

2011-09-08 @ 18:19:48
Postat av: Pär

Sebastian:

Jag svarar i Lelles ställe, då jag är hennes sambo och har lite koll på sjukdomen. =)



Som jag har förstått det så är det i första hand vid magsjuka, alltså upprepande kräkningar som gör att du inte får behålla medicin eller viktiga vitaminer & mineraler, som du måste in på sjukhus. Till exempel vinterkräksjuka eller maginfluensa.



Däremot är det lugnt med baksmällan, bara du ser till att inte spy upp medicinen hela tiden. =)

2011-09-15 @ 00:05:14
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej! Vad skoj att hitta din blogg, har själv addison sedan ca 15 år tillbaka (även diabetes typ 1 och sköldkörtel problem). Ang din far ska du se att han kommer att ligga jämnare i stitt bls - skaffade själv pump i oktober (diabetes sedan 20år) och vilken skillnad det blev! Nu ska jag följa din blogg, alltid kul med nya erfarenheter. Må så gott! :)

2012-01-27 @ 13:44:21
Postat av: Rebin

Hej Hur är det med dig nu ? Jag är en addsonare och ville kolla hur det var med dig !
Stor kram till dig

2013-02-18 @ 15:37:42
Postat av: Beccys 2.0

Hejsan!
Skulle vara super roligt om du ville vara med och tävla i helgens blogg. Kram :D

http://beccys.com/2014/february/bli-helgens-blogg-2.html#comment

2014-03-13 @ 00:36:33
URL: http://beccys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0