Slanten i Fontana di Trevi betalade sig...

Den 26 april åker vi tillbaka till den eviga staden. Samma hotell och samma resesällskap, mindre än ett år sedan vårt förra besök. Jag talar givetvis om Rom. För första gången på länge känns det som om allt slit med flera arbeten och väldigt lite ledig tid har gett resultat.

I dag åkte både jag och P tidigare från våra arbeten och bokade resan. Jag är så glad, det är svårt att beskriva hur underbart det känns att få komma åter till den stad jag förlorade mig så i. Inga skyskrapor och massiva komplex, utan gedigna gamla byggnadsverk med Colosseum och Forum Romanum insprängt mitt i en levande stad.

Jag har nog sagt det tidigare, men den som ännu inte besökt Rom måste utan tvekan göra det. Sist såg vi väldigt mycket - Colosseum, Forum Romanum, Piazza di Spagna, Piazza Navona, Petersplatsen och så vidare. Men det är svårt att hinna med allt man vill se i Rom under tre effektiva dygn. Nu satsar vi på att klara av det vi inte hann med som Peterskyrkan, Sixtinska kapellet, Vatikanmuséerna och Fontana dei Quattro Fiumi.
image19
Jag ska sluta plåga Er bloggläsare med en massa svammel om min semester, men äntligen är jag på väg igen!

Nästa vecka är det läkarbesök på endokrinmottagning. Vi får väl se vad som kommer ut av det. Har på sistone varit ganska trött, men det kanske bara är för att man riktigt längtar efter våren och solen nu...

Godnatt på Er! Kul att Ni tittar förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0