Frisk som en nötkärna

Jag har för tillfället ingenting att klaga över. Jag är frisk och mår alldeles utmärkt! Prognosen för min arbetssituation börjar ljusna. Var igår och provjobbade på ett företag i mediebranschen här i Dalarna. Det är bara en tjänst som vikarie som eftersöks, men det skulle passa mig utmärkt då jag trivs alldeles ypperligt på min nuvarande arbetsplats som bildredigerare. Hur det blir får framtiden utvisa.

Chefen på videobutken har gett mig tillbaka de tre skift han berövade mig i början av året. Lite omstruktureringar verkar ha lämnat lite öppna luckor. Samtidigt med våren kommer ju mer arbete i fotoateljén också. Jag tror att det kan bli ganska bra det här.

På tal om vår verkar det inte vara direkt nära förestående här i mellersta delen av Sverige. Gårdagen var mild och gräsmattorna låg fullt synliga. Men i morse när jag slog upp mina blå var det snötyngda grenar som syntes genom fönstren här på tredje våningen. Min sambo vittnade om trafikolyckor längs vägen upp till Leksand. Alltid ska folk bli så överraskade av lite snö - jag förstår inte?

Nu ska jag göra mig iordning för att utöva den enda sport jag kan - shopping!

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0