Efter jul och nyår...

Japp, då var julen och nyår över då. Jag får önska er God Jul och Gott Nytt År i efterskott här i bloggen. Tiden innan jul har jag knappt gjort något annat än arbetat. Nu blir det dock väldigt lugnt på den fronten framöver - det är ingen som har några pengar att gå till fotografen för så här efter julens utgifter.

Julen har varit jättmysig och även om man inte ska tänka så materialistiskt så är jag mycket nöjd och glad för alla fina julklappar jag fått. Nyår vill jag påstå var lite mer ansträngande, jag säger bara: fjorton grabbar och tre tjejer i två sexbäddsstugor i Sälen, resten kan ni ju föreställa er. I samband med Sälen-resan drog jag på mig en förkylning och har under slutet av förra veckan och helgen legat lite högre i kortisondos och halvt om halvt motat Olle i grind. Nu känner jag inte av förkylningen mer än att jag lider av lite rethosta.

Fingret som jag på bästa manér bantade ner lite grann här i början av vintern har också läkt fint. Nu kan jag använda det när jag sitter här och knappar på tangentbordet igen.  Och nu framöver är det tänkt att det ska bli lite mer av den varan - blogginlägg med andra ord.

Min kompis syster har fått besked på proverna de tog för att se om hon hade Addisons sjukdom och de provresultaten kom tillbaka negativa. Det är bra men samtidigt är hon odiagnostiserad, hon har hamnat mellan stolarna i sjukvården på allvar känns det som.

Min käre sambo är nog snart på väg hem från jobbet så för mig som ett par månader framöver är mer eller mindre hemmafru är det dags att börja med middagen. Idag är det Pepparbiff, potatismos och rödvinssås som står på menyn.

Ha det så gott!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej lelle!!

Läste om dej på hypophysis, jag fick Diagnosen Addison för 2 veckor sen,precis innan nyår. Hör gärna av dej till mej!!

mvh: Emelie

2008-01-14 @ 20:53:47
Postat av: Lelle

Hej Emelie!
Jag har försökt surfa runt för att lista ut vem du är men det har inte gått något vidare. Jag skulle gärna också vilja ha kontakt med dig. Det kan vara skönt att prata med andra i samma situation.

Om du lämnar en kommentar till här i bloggen och fyller i mailadressen så kan jag maila dig mina nummer om du vill (det är bara jag som kan se din adress). Annars kan du om du vill gå in på addison.se och registrera dig på forumet och skicka mig ett personligt meddelande där (på forumet går jag under mitt tilltalsnamn Elena.)

Hoppas höra från dig=)
Med Vänlig Hälsning//Lelle

2008-01-15 @ 16:10:05
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej lelle! min mail adress är [email protected]
maila gärna kram Emelie.

2008-01-15 @ 19:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0