Var tog sommaren vägen?

Nu är verkligen hösten här, ute blåser det riktigt trista vindar. Den här veckan har det varit mörkt ute när jag åkt från jobbet. Det är drygt tre månader till julafton och det står väl inte på förrän första snön faller = snöskottning, nerisad bil varje morgon och immiga rutor.

Nej, tacka vet jag sommaren. Men var tog den vägen? Det känns som jag blivit lite lurad, den hade ju inte ens börjat förrän den var slut. Nåväl efter allt snöslask, alla saltade vägar och -20 grader dygnet runt så kommer ju våren. Precis som "optimisten" skrev här ovan är det bara tre månader till jul och sedan är det faktiskt nästan vår igen.

Först och främst ska jag försöka hinna med att njuta lite av hösten (det vill säga om jag kommer från jobbet någon dag när det fortfarande är dagsljus).

Vad ska Ni göra i höst? Skriv gärna ner lite höstplaner i kommentarfältet, lite tips är aldrig fel!


Akterseglad
Nu lämnar Lelle sommaren bakom sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0