Ledig morgondag...

Hemma 15.45 - söndag 9 september

...eller ledig och ledig förresten. Jag ska i alla fall inte till något av mina arbeten. Imorgon blir jag hemma här i lägenheten och ska försöka hinna klart med allt som blivit skjutet på framtiden då jag arbetat mer eller mindre som en galning den här veckan.

Inatt har jag sovit ut. Jag minns inte när jag vaknade så utvilad som jag gjorde i morse (eller, nja, klockan var nog strax innan ett om jag ska vara ärlig...). Cirka tio timmars sömn, det är vad jag skrapade ihop på tre nätter veckan som gick.

Att vakna utsövd är inte riktigt bara positivt, nu börjar nämligen hjärnan fungera som den ska och jag kom på redan innan frukost att jag (och chefen) lovat mer till en kund än vad som kanske är möjligt att hålla vad gäller leveransdag till veckan. Nåja, jag kan inte trolla med knäna men jag lovar att jag ska göra mitt bästa.

Jag måste nog krypa till korset och erkänna att jag är en workoholic, insåg det när jag vaknade i morse och hade drömt mardrömmar om nästa bröllopsalbum i orderhögen. Ja, jag har i alla fall ett jobb som jag trivs med, det är kul att åka till arbetet. Det finns många som inte är lika lyckligt lottade som jag, att få arbeta med det man vill.

På tal om arbete ska jag göra mig i ordning och pysa ner till videobutiken för sista arbetskiftet den här veckan.

Trevlig söndagkväll på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0