Mentalt bryt...

I Borlänge vid grabbens dator 04.03 - natten mot torsdag 14 juni

Nu är det tungt. Sov tre timmar natten som var. Jobbat och stressat hela dagen. Djävlats med datorer och nätverksuppkopplingar nu i natt. Gick in i väggen mentalt, det var en liten, liten detalj som fick bägaren att rinna över - som påminde mig om något som jag försökt tränga undan en tid. Orkar och bör nog inte gå in på vad saken gäller, det är något ganska oväsentligt i alla fall.

Har ägnat den senaste timmen åt att sitta framför datorn och gråta, för i princip allt och ingenting. För människor som inte längre finns bland oss. För att jag inte insåg hur bra jag hade det för några år sedan då jag var relativt frisk. För möjligheter som runnit mig ur händerna. För en router som inte vill fungera...

Allt handlar i grund och botten om att min mentala styrka vacklar av sömnbristen. Bad redan idag på jobbet om att få börja efter lunch imorgon. Insåg redan då att jag är tillfälligt "slut som artist" för att citera en person jag en gång kände. Jag vill vara positiv jämt, men det går inte alla dagar...

Jag ber om ursäkt för ett av de mest negativa inläggen i den här bloggen hittills. Skönt att skriva av sig dock, det här inlägget gör nog mer nytta för mig än för Er kära bloggläsare och jag hoppas Ni kan ha överseende med detta.

Det är en mygga här inne, jag ska leta reda på den och förpassa den till livet efter detta, sen ska jag försöka sova och hoppas att jag vaknar på en bättre sida imorgon.

Godnatt där ute!

Kommentarer
Postat av: Anita

Ibland så har man ju just såna dagar, där man gråter för minsta lilla. Man kan inte vara på "topp" jämt, även om man i alla fall försöker att visa den positiva sidan utåt för det mesta. Och visst känns det bra att få skriva av sig det. De som inte vill läsa kan ju bara klicka på krysset uppe i högra hörnet, så slipper de ;-)

2007-06-14 @ 11:58:20
Postat av: Martin

Jag instämmer i föregående talara.

2007-06-14 @ 13:59:36
Postat av: Annika

Allt blir bara så stort och jobbigt om man inte får sova ordentligt,jag förstår dej!
Det här kanske låte dumt men du har liksom vänt på dygnet, och borde kanske försöka "vända" tillbaks det! Vänja din kropp vid vilka tider den ska sova.Det är jobbigt och det tar tid men det går!
Det är ju lättare att sova när det är mörkt ute!
Annika

2007-06-14 @ 14:08:42
Postat av: Lelle

Anita och Martin: Jo, idag känns det också bättre. Det kan vara lite jobbigt när de runt omkring en inte förstår varför man är "nere" utan direkt orsak.
-
Annika: Jag ska försöka gå och lägga mig senast tolv inatt hade jag tänkt. Försöka ta en promenad ikväll, så kanske jag blir lite tröttare?
-
Kram på Er!

2007-06-14 @ 14:50:16
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: Ella

Att skriva av sig är det bästa man kan göra så varför be om ursäkt för det? Man måste inte vara glad varje dag i varje inlägg. Ingen är alltid glad och jag är säker på att alla har dagar som dessa, även de som sovit hela natten.
Nu vet jag att du säkert har andra orsaker så du får gärna avfärda detta som idiotiskt dravvel men... jag läste någonstans att när man inte kan sova så producerar inte hjärnan tillräckligt med melatonin och det kan vara ett tecken på depression, eller om det bara är så att man kan bota det med antidepressiva medel.
Jag har också haft svårt att sova så jag vet hur du känner det. Hoppas du får en skönare natt och en bättre dag imorgon.

2007-06-14 @ 21:56:25
URL: http://livetefter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0