Back in business...

I Borlänge vid min dator 01.56 - natten mot tisdag 19 juni

Det har varit tyst från mig här i bloggen under helgen. Det har dock inte berott på att någonting har varit fel - tvärtom. Jag har ägnat helgen åt att jobba och sova. Jo, Ni läste rätt - jag har sovit! Det verkar som att dosminskningen faktiskt har gett resultat. Nu har jag varit riktigt trött på kvällarna och mer eller mindre fått kämpa för att hålla mig vaken någorlunda länge.

Den mentala biten har också vänt. Jag börjar återigen känna mig lite mer som mitt positiva gamla jag.

I fredags var jag hemma hos min moder i Insjön och badade vedeldad tunna med lillasyster och två kompisar till henne. Det gjorde mirakel med nacken och ryggen som jag haft lite känningar av sedan jag drog ner på kortisonet.

I lördags satt jag ute i solen nere på gården och pratade med P:s grannar till jag började jobba klockan 16.30. Något som jag upplever som en skillnad mot tidigare, jag har i och för sig aldrig haft  problem att bli brun, men den här sommaren går det attans så fort. Har inte "pressat" i solen mer än ett par gånger hittills i år och jag börjar redan anta "pepparkaksfärg". Det som inte är lika uppmuntrande men som verkar vara en ofrånkomlig bieffekt är att pigmentfläcken på överläppen jag hade förra sommaren börjar bli mer framträdande igen. Nåja, det köper jag.

Igår jobbade jag förmiddag på videobutiken och där var det nästintill kaos när halva stan skulle se på film i regnvädret. Kvällen tillbringade jag och P i soffan där vi tittade på Johan Rehborg i monologen "Hur tänker hon?". Riktigt träffsäker på sina ställen och skratten avlöste varandra.

Nu är veckan fylld med arbete men på midsommarafton är jag i alla fall ledig. Vad som händer då är dock ännu inte spikat. Jag är sugen på att åka upp till Leksand och fira med "båtfolket".

Ta hand om Er så syns vi här snart igen!

Kommentarer
Postat av: Martin

Yeehaa, underbart att du känner dig bättre!! Om man får tro vad man vill så har allt berott på för hög kortisonmängd. 3 Orsaker styrker detta:
1. Som du beskriver och upplever det; svullnad i ansiktet.
2. Svårt att sova
3. Oro, ångest osv
Jag gläds verkligen med dig och hoppas att du får en underbar sommar!
Kram

2007-06-19 @ 09:12:50
Postat av: Anita

Vad skönt att det rättat till sig med sömnen! Det är svårt att förstå vad ynkliga 5 mg kortison spelar för roll, men det är en otrolig skillnad. Man måste testa sig fram lite på eget bevåg och ändra lite på tider o.s.v,
allt för att känna sig för vad som passar bäst för just en själv. Vi är ju alla så olika och det som passar för någon annan kanske blir helt tokigt för mig.
Värken du kännt av i ryggen och nacken efter dosminskningen kommer nog att ge med sig då kroppen vant sig vid den lägre dosen. Det brukar ta någon vecka.
Hoppas du får en fin midsommar!

2007-06-19 @ 12:02:49
URL: http://cushing.minsite.net/
Postat av: Lelle

Martin: Absolut, det måste ha varit för mycket kortison. Tidigare har jag nog behövt det då mitt liv var i en mer stressig fas - ingenstans att bo, inget riktigt jobb osv. Men nu har jag två jobb och snyltar bostad hos pojkvännen, så livet är lite lugnare nu och jag förbrukar nog inte lika mycket kortison.
Hoppas att Du får en trevlig sommar med=)
-
Anita: Tack för alla råd och tips! Och ja, det verkar som dessa 5mg gjort susen. Klockan är rätt mycket nu (snart 02.00) och jag är helt slut och somnar nästan här vid datorn. Värken verkar redan ha avtagit en del så det ordnar nog sig så smångingom.
Trevlig midsommar till Dig med!
-
Kramar

2007-06-20 @ 01:57:56
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0