Glömde ringa läkaren och ny garderob...

Hemma i Borlänge vid P:s dator 00.08 - natten mot onsdag 8 augusti

Hade tänkt blogga igår kväll men då behagade inte blogg.se fungera, så det blev inget av med det. Jag hade även tänkt ringa till endokrinmottagningen i morse för att höra vad de kompletterande proverna sa och förhöra mig om jag ska börja ta mitt nya kortison nu eller om jag ska vänta på provresultat. Det glömde jag såklart, men gör ett nytt försök imorgon bitti.

Jag vet inte riktigt vad det är för fel, men tyvärr måste jag klaga lite och meddela att något är det. Fy sjutton, vad trött jag varit idag, på dåligt humör och lite halvt illamående i perioder. Kanske är det bara sömnbrist, utmattning eller värmen?

Jo, igår var faktiskt första gången jag kände att jag led när det blev för varmt. Vid Addisons sjukdom är det vad jag kan förstå ganska vanligt att man blir påverkad av värme. Själv har jag trott att jag klarat mig då de enda gångerna jag mår dåligt av värme är i allt för varma duschar och även bastubad är uteslutet. Men igår på jobbet trodde jag att jag skulle svimma av flera gånger, hjärtklappning och fysisk utmattning. Tji fick jag för att jag trodde att jag sluppit undan. Idag har det varit något bättre, om än kännbart besvärligt.

Igår skedde här i lägenheten en förbättring till vår fördel (eller i alla fall min fördel). Efter långa och trägna förhandlingar gav P upp sin garderob - en sådan där man kan gå in i - och bytte garderob med mig som haft en - med mina mått mätt - liten standardgarderob i hallen. Så nu har jag plats för alla mina kläder, åtminstone de som är rena nu, kan kanske komma att bli knivigare om jag tvättar det som är i tvättkorgen... Hur som helst så är det faktiskt en stor lättnad att ha någonstans att göra av sina kläder och förhoppningsvis slippa stressen från klädbergen som hopar sig.

Nu måste det bli sängen för min del, jag är ganska väck i huvudet och känner mig precis som kräftorna nu i kräfttider - levande kokt...

Godnatt på Er och ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag är en sån som mår riktigt dåligt av värmen. Jag försöker att undvika att vistas ute då det är så här varmt (idag har vi +27), men vissa dagar så har jag ändå varit tvungen att ta extra kortison för att klara mig.
Däremot så klarar jag av varma bastubad utan problem. Tur det, för det finns ingenting bättre än då vi så här sommartid nästan dagligen badar i vår vedeldade bastu som vi har ute på gården.
Vad bra att du fick en större garderob. Tjejer brukar ju ha en tendens att ha lite mer kläder än killar, så det kanske var mer rättvist :-)
~Anita

2007-08-08 @ 11:11:59
Postat av: Lelle

Hej Anita!
Tråkigt att lida så pass mycket av värmen. Bastubad var skönt en gång i tiden vill jag minnas... Nåja, det är något jag kan avstå, jag mår hellre bra under solen. Med andra ord vill jag inte byta med dig - sorry.
Garderoben är fantastisk, men ska sanningen fram har jag redan börjat sprida mina kläder i lägenheten igen (skäms lite). Jag har helt enkelt för bråttom på morgnarna och är för trött på kvällarna. Men det är skönt att vara trött igen=)
Ta hand om dig!

2007-08-09 @ 01:35:02
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: P

Mm, nu står det väl inte på innan du tar över min andra garderob också så jag måste ha mina kläder i en låda under sängen, eller i förrådet eller så... =)

2007-08-09 @ 09:08:26
URL: http://lps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0