Åter på jobbet...

Hemma i Borlänge vid min dator 23.53 - onsdag 29 augusti

Idag var jag åter på jobbet, lite småstressigt men det fungerade helt okej. Det är fruktansvärt irriterande att inte kunna vara 100% när det finns arbete i mängder som kräver minst 150%. Jag måste lära mig mina begränsningar så enkelt är det. Eller ja, enkelt och enkelt, jag är en sådan där hopplös perfektionist när det kommer till vissa saker, sådant som ska andra tillhanda. Jag blir nästan aldrig nöjd.

Att aldrig bli nöjd är ett gissel, det bygger upp en stress som i själva verket är möjlig att undvika. Jag blir ofta kvar på jobbet för att jag vill "göra klart" och avsluta det jag påbörjat. Det är både och, blir jag klar kan jag när jag väl går hem lägga det bakom mig, men har jag något liggande tar jag med mig funderingar - över saker jag ändå inte kan göra något åt förrän nästa arbetsdag - hem.

Hösten är i antågande, det märks på morgonluften. Nu ska jag snart krypa till kojs, jag ska bara förbereda inför helgens IKEA-shopping genom att kika lite på deras websida.

Godnatt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0