Matförgiftad i Rom...

Japp nu vet jag hur det är att kräkas med diagnosen Addisons sjukdom - precis lika. Eller precis lika är kanske inte riktigt sant, nu finns också oron för att man inte kan tillgodogöra sig kortisonet.

Jag hade tur och slapp prova på kvalitén på den italienska sjukvården. Tack vare en glass på Piazza Navona höll resan på att sluta mindre bra. Det tog lite drygt tolv timmar och några rejäla extradoser av kortison så  var jag någorlunda på benen igen.

Annars så var resan till den italienska huvudstaden ett perfekt avbräck i allt arbetsrelaterat strul. Som förvisso nu verkar ha rett ut sig och börjat plana ut.
image20
Summa summarum: Ingen mer glass utomlands för mig!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Annika

Glassen ser ju jättegod ut!!Vad bra att du hade extra kortison med dej, det har jag också lärt mej att man måste ha

2008-05-17 @ 17:02:38
Postat av: Karina

Hej Lelle!
Vad skönt att du kunde reda ut situationen på egen hand. Är själv lite orolig för kommande utlandsresor men att det gick bra för dig lugnar mig lite!

Ha det jättebra!

/Karina

2008-05-19 @ 12:01:44
URL: http://minaprojekt.blogspot.com
Postat av: Lelle

Annika: Jag lovar att glassen var god, men efter det här äventyret har jag tappat suget efter glass lite grann... När det gäller kortisonet hade dubbla dagsdoser för en vecka med mig och vi var borta i fyra dagar.

Karina: Jag tror inte man behöver vara så orolig. I mitt fall kräktes jag bara en gång och då går det ju snabbt att ersätta det kortison man blivit av med.
Hoppas du får det trevligt när du själv reser!

Ha det bra!

2008-05-19 @ 12:38:49
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: Lelle

Karina, hur gör jag för att kommentera i din blogg? Jag får det inte att funka och jag skulle så gärna vilja berömma ditt arbete med dörrarna och trappen.

Många hälsningar Lelle

2008-05-19 @ 13:05:42
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: Karina

Hej igen!

Du får jättegärna kommentera i min blogg, det är så himla roligt att gå in och läsa! Men funkar det inte att gå in precis nedanför inlägget, där det står kommentarer? Jag kollade nu och det gick, kanske var det något tillfälligt fel?

Vi hörs!

/Karina

2008-05-19 @ 16:01:50
URL: http://minaprojekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0