Koncentrationssvårigheter

Min käre far påpekade något för mig idag som jag inte tänkt på tidigare. Jag har fått svårare att göra flera saker samtidigt. Om jag pratar i telefon och någon annan talar bredvid mig får jag genast svårigheter att hålla tråden i mitt samtal och mina tankar. Jag har inte vad jag vet haft det här problemet tidigare.

Vad detta kan bero på vet jag dock inte. Kanske är det bara ett resultat av att mitt liv är stressfyllt just nu och att jag lider extrem tidsbrist för jämnan. Jag har inga problem med att göra fysiska saker samtidigt som en typisk bilfärd till jobbet går alldeles utmärkt - köra bil, sminka mig, byta skiva i stereon, äta frukost, dricka kaffe och svära åt väglusarna framför (jag vet att jag bara borde köra bil men som sagt - tidsbrist).

Jag får väl se om det blir bättre om min vardag lugnar ner sig så småningom. Nu ska jag se klart på Scrubs och sedan blir det att dra ner rullgardinen för min del. P sover redan, det var någon som talade om för honom idag att vi får för lite sömn så han ska sova åtta timmar inatt. För mig var det inte direkt någon nyhet att vi sover för lite, men åtta timmars sömn är LYX för tillfället.

Söta drömmar på Er bloggläsare och ha en bra morgondag!

Kommentarer
Postat av: M

Hej!
jag har en fråga till dig, hur påverkas du av att ta kortison?

2007-09-23 @ 19:19:12
URL: http://miillan.blogg.se/
Postat av: Lelle

M: Hej! Ja, när jag äter kortison i mina vanliga dagsdoser (inte som nu när jag är förkyld) så blir det ingen direkt effekt av kortisonet, möjligtvis att jag är tröttare strax innan jag tar det och har lite mer energi efter jag tagit det, annars ger det bara resultatet att min kropp fungerar som hos andra "friska" människor.
Hoppas det var det svar du sökte?
Ha det gott!

2007-09-25 @ 20:29:26
URL: http://levamedaddison.blogg.se
Postat av: Martin

Jag har precis som du svårt att ta in flera saker samtidigt. Högskolan har klassat mig som dyslektiker vilket jag inte blev klassad som innan sjukdomen.. Själv är jag övertygad om att det beror på sjukdomen..

2007-10-03 @ 16:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0