Två vitrinskåp och fyra timmar senare...

Som rubriken kanske antyder så är det fortfarande mycket kvar innan vi är helt installerade här i nya lägenheten. Igår ägnade jag min lediga dag åt att skruva vitrinskåp från IKEA i fyra och en halv timme(!). Annars har jag jobbat mest sedan förra inlägget.

Självklart gjorde jag en supertabbe när jag skrev att det går SÅ bra med Hydrocortone. Visst fungerar det men sedan i lördags har jag mått lite underligt och funderar på om jag kanske helt plötsligt ligger lite lågt. Kanske är det den här förkylningen som inte vill släppa helt eller så kanske det har med salt- och vätskebalansen att göra? Jag håller ju som jag skrev för ett tag sedan på och försöker gå ner lite i vikt - tre kilo senaste veckan, så det fungerar. Men jag äter inte Florinef utan har skött saltbalansen själv. Problemet när man försöker äta nyttigt är det att det är väldigt lite nyttig mat som är salt (hur gott är det att salta ett äpple?). Jag saknar mina popcorn en del...

Men skvallra nu inte för min läkare, han hotar med Florinef utan att behöva få vatten på sin kvarn (sist jag provade svällde jag upp så jag inte kunde ha min normala skostorlek ens en gång). Jag får försöka att salta maten lite mer än vanligt bara.

Nu ska jag och P gå och lägga oss och lyssna på någon avslappningsskiva han har fått genom det hälsoprojekt han deltar i på sin arbetsplats. Den ska verka avstressande men av någon anledning känns det som det inte riktigt kommer fungera på mig... Förhoppningsvis så somnar jag i alla fall.

Godnatt på Er!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej!
Jag blev bara lite förvånad när du skrev att du inte åt Florinef? Jag trodde faktiskt inte att vi med Addisons hade något val. Jag trodde inte att det egentligen spelade någon roll hur mycket salt vi äter,utan Florinef blir det ändå fel, vi kan inte behålla saltet.Själv äter jag 0.1 mg florinef,30mg Hydrocortone och även Levaxin dagligen.Ta hand om dej! Avslappning är faktiskt jättebra.
Annika

2007-10-17 @ 21:06:06
Postat av: Lelle

Hej Annika!
Jag har hittills lyckats hålla mig ganska precis i underkant av de natriumvärden som rekommenderas. Genom att dricka mycket mineralvatten (som i sig innehåller salter) och salta maten precis så mycket som jag känner att jag är sugen på. Men nu med viktminskningen blev det som sagt lite besvärligare.
Ha det bra!

2007-10-21 @ 14:30:40
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0