Nu äntligen!

Hallå alla Ni kära bloggläsare!

Nu har vi lyckats packa oss en trappa upp, det var något besvärligare än vad jag hade väntat mig. Det är mycket saker man samlar på sig. Hur som helst så har jag nät igen och sitter nu bekvämt placerad i min kontorsstol framför min kära burk. Ögonen går i och för sig i kors då nattens sömn bestod av fyra mycket korta timmar och efterföljdes av en lång arbetsdag.

Ännu är inte lägenheten färdigmöblerad men åtminstone är den tack vare P:s pappa omtapetserad. Bilder kommer så småningom, när jag hittar på någon kamera, det vill säga... Förkylningen sitter fortfarande i men har nu övergått till en mer "normal" sådan. Hydrocortone verkar definitvit vara ett bättre kortisonpreparat för min del, jag ligger mycket jämnare över dagen nu känns det som.

Ikväll har jag ägnat över en timme åt att läsa all mail jag samlat på mig den senaste (ofrivilligt) Internet-fria veckan. Någon av de närmaste dagarna planerar jag att skriva ihop en ny och lite fräschare krönika till addison.se och läsa in mig på alla bloggar som jag varit avskärmad från. Jag kan efter lite snabbsurfning under kvällen dock konstatera att varken bloggsverige eller någon annan del av den web-baserade världen har stannat utan min närvaro. Vilket kanske är en nyttig erfarenhet.

Idag började jag även min strävan att minska min vikt med åtminstone tio kilo de kommande en till två månaderna (troligtvis två). Och ja, jag vet att jag sagt det tidigare men nu får det baske mig vara nog med allt ätande bara för att man är sugen. Nu äter jag för att leva, inte för att jag inte har något bättre för mig.

Nu ska jag krypa till kojs och försöka vila ut innan det är dags att börja en ny dag igen!

Ha en god natts sömn och en bra morgondag så syns vi här imorgon kväll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0