Pigg som ett speedat troll med ADHD...

I Borlänge vid grabbens dator 01.57 - natten mot onsdag 9 maj

Jodå, nu tar det sig! Klockan är två på natten och jag känner mig superpigg. Har ätit 20mg extra kortison i två dagar nu. Det är ju synd att man ska vara som piggast när alla andra sover bara. Grabben håller på att göra sig iordning och jag funderar på vad jag kan hitta på för att inte störa hans skönhetsömn (inte för att han behöver någon - till skillnad från en själv). Har inte fått så mycket gjort under dagen idag, fruktansvärt trött på eftermiddagen och sov ett par timmar. Annars har jag mest varit bänkad framför datorn och slösurfat lite.

Fick för några dagar sedan bilder från min pappas 50-årsfest i somras (minns den knappt). Man kan ju ganska lugnt säga att jag förstår de människor som inte känner igen mig när jag möter dem på stan idag...


jag 19jul_02              jag 11aug_01
Jag på min pappas                          Jag på min pappas
födelsedag 19/7 2006*                     50-årsfest 11/8 2006*


Ja, jag lär då inte komma i den där klänningen i sommar i alla fall...

jag 5apr               jag 30apr
På 25-årsfest i                                 Valborgsfirande i
Tranås 5/4 2007                               Insjön 30/4 2007


Nu har grabben somnat tror jag bestämt. Ja, jag får väl hitta på något att underhålla mig med - kanske är det dags att börja skriva packningslista till Rom? Åker på lördag morgon med Ryanair från Skavsta och kommer hem på tisdag någon gång på dagen. Lämnar dock Dalarna redan på fredag kväll. Måste checka in 04.45 på lördag morgon, blir lite jobbigt att köra på natten så vi tänkte åka ner på fredagen och sova så gott det nu går i bilen nere i Nyköping.

Fick förresten två riktigt bra tips av en bloggläsare angående mitt inlägg häromdagen, då jag inte fick något riktigt svar från sköterskan om det behövdes några speciella papper på medicinerna i Italien. Länkar till dem här i fall det är någon mer som ska ut och resa!

* Luftfartsstyrelsen om mediciner
* Apoteket resa med läkemedel

Tror nog att det blir att skriva någon form av packningslista nu. Jag tycker om att skriva listor, det hjälper en att hålla struktur på vardagen. Samtidigt så fungerar de även som en stressfaktor när man inser att man inte hinner göra allt som står på dem. Det är både och det där...

Sov så gott där ute!

* Fotnot: Foto: A. Holmer

Kommentarer
Postat av: Pär

Får inte jag nån fotobyline från Tranås och Valborg? =)

2007-05-09 @ 09:14:07
URL: http://lps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0