Om att fortsätta när man förlorat allt...

I Borlänge vid grabbens dator 10.55 - tisdag 8 maj

Tänkte lämna ett tips på en bok som jag läste för någon vecka sedan. Det är "Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin och Lena Katarina Swanberg" (Bonnier Fakta 2005). I boken berättar Pigge om hur han förlorar hela sin familj i flodvågskatastrofen i Thailand julen 2004. Hur han vägrar ge upp förrän han fått med sig sin fru och barns kroppar med hem till Sverige. Hur han kämpar med myndigheter och förödelsen han möter i Thailand.

Det är en intressant och stundtals mycket jobbig bok att läsa. Samtidigt väcker den frågor om livet, döden och hur anhöriga påverkas när katastrofen är ett faktum. Har själv funderat mycket över hur min sjukdom och närapå bortgång har satt spår i de som levde nära mig under de sista månaderna innan diagnosen. Hur som helst så är det en bok som är värd att lägga några timmar på att läsa.

Nu ska jag göra mig iordning för att äta lunch med grabben på restaurangen på hörnet här nere. Italienskt. Måste ju träna inför resan!

Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0