Du är trött, du är trött...

I Borlänge vid grabbens dator 05.18 - lördag morgon 19 maj

Jo, just det. Trött? Nej, inte alls. Jag är pigg. Ögonlocken känns inte ens lite tunga... Det är underligt det här, ibland så är det som att kroppen inte alls hänger med och förstår att den borde vara helt utmattad efter en lång dag med bildredigering, middag och bio. Ja, ja, det är en relativt ny upplevelse för mig att inte behöva sova tolv timmar eller mer per dygn, men ibland undrar jag om det inte vore bra om kroppen kände för att vila åtminstone fem timmar?

P gick och lade sig för över tre timmar sedan och jag har suttit här och bloggat och läst andras bloggar. Risken finns väl att han vaknar pigg och alert imorgon bitti och min insomnia till slut har kommit ikapp mig och jag är i mitt sedvanliga tillstånd någonstans mellan sömn och koma när han tycker att vi ska umgås lite innan jag ska jobba imorgon kväll. Förr hade det varit helt omöjligt att få mig ur sängen men imorgon ska jag ändå göra mitt bästa för att få ut lite kvalitetstid tillsammans.

Borde börja röra på mig mer. Idag har jag suttit still nästan hela dagen, kanske blir det lättare att somna om jag försöker göra slut på lite mera energi. Sedan börjar ju faktiskt det här med vikten bli ett problem. Ställde mig på en våg alldeles innan vi åkte till Rom och med facit i hand skulle jag kanske väntat till vi kom hem. 65,6 kg! Det var en pina att ställa sig framför kameran när vi skulle ta våra semesterbilder och ett otal fick raderas på en gång ackompanjerat av mitt gnäll. Min läkare frågade mig sist jag var in på kontroll om jag "var hungrig". "Nja, vaddå menar du?" sa jag. "Nja, du är ju lite rundare nu än sist jag såg dig..." Det var ungefär för sex kilo sedan... Som sagt, mer frukt och grönt och kanske en promenad inte skulle sitta alldeles fel ibland?

Nähä, undrar om jag ska gå och göra ett nytt försök att stänga ögonlocken, nu börjar det i alla fall kännas som om linserna torkat ut lite. Återkommer med ett förhoppningsvis roligare och mer positivt inlägg inom en någorlunda snar framtid.

Godmorgon på Er!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Är de inte bra att väga mer än vanligt om man har Addison? Kan ju säga att du verkligen inte är tjock iaf! Tycker du har en fin kropp. :)

2007-05-19 @ 12:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0