Att kunna arbeta...

I Borlänge vid grabbens dator 22.34  - torsdag 24 maj

Nu har jag varit på språng i över tolv timmar. Började på jobbet hos fotografen i Leksand 10.00 i morse. Därifrån fortsatte jag direkt till videon i Borlänge och jobbade mellan16.30 och 22.00. Nu har jag landat i soffan hemma hos P och funderar på om vi ska se någon film.

Det är kul att faktiskt kunna arbeta, hade detta varit för ett år sedan hade jag troligtvis inte kommit iväg till något av jobben utan blivit utmattad av bara tanken. Jag fascineras av att ett enda ämne (i det här fallet kortisol) kan göra så stor skillnad i kroppen och psyket. Tänk vad komplex kroppen är och att den hos de allra flesta fungerar.

Sedan är det ju förstås fantastiskt bra att det finns möjlighet att via mediciner ersätta det som felas kroppen. Det är däremot hemskt att det inte är alla som har en sjukdom som till exempel addison som får tillgång mediciner när de faktiskt finns. Att det ska bero på var i världen man bor eller vilken ekonomisk situation man befinner sig i. Tyvärr är det väl så vårt globala samhälle ser ut...

Imorgon ser dagen ut som följer.
* På förmiddagen ska jag åka till Leksand och hjälpa min käre far betala räkningarna (måste lära honom internetbanken snart.)
* Lunch
* 13.00-18.00 jobba hos fotografen.
* ca 18.15 hämta syster och hennes kompis och åka hem till P.
* 19.30 middag
* 21.00 bio - Pirates of the Caribbean III.
Sen blir syrran och hennes kompis kvar över natten.

Så det är med andra ord ganska fullspäckat imorgon också. Hoppas filmen är bra - höga förväntningar!

Godnatt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0