Hemma och sjuk...

Hemma i Borlänge vid P:s dator 15.06 - onsdag 4 juli

Jag är jätteförkyld - ont i halsen och snuvig. Det blev inte att åka till jobbet idag, jag har fullt sjå att ta mig runt här i lägenheten. Igår hade jag nog feber också, kände att jag låg på gränsen för vad kroppen orkar i kortisonbrist nästan hela dagen. Men så är man så envis och inte vill ta något extra för man vet att man med största sannolikhet inte kommer kunna sova och att man ser ut som en fotboll i ansiktet dagen efter.

Sitter i soffan med P:s laptop i knät. Orkar inte sitta upprätt vid min dator, han är i alla fall på jobbet så det går nog bra att jag lånar den en sväng för att blogga lite... Vet inte hur jag ska göra för att bli frisk, just nu känns det ganska avlägset.

En sak som jag upplever sedan jag fick addison är att så fort man blir minsta förkyld så är det som man över en natt tappar all kondition. Det blir en prestation att gå i trappor, laga mat, ja till och med att resa sig ur soffan.

Nu måste jag dock resa mig ur soffan. Kom just på att jag glömt att ta 14.00-kortisonet.

Ha det så bra så länge!

\m/


Kommentarer
Postat av: Anita

Var inte så hård mot din kropp och strunta i dess
signaler om att den behöver mer kortison. Är man sjuk så behöver kroppen mer och det är ingenting som man får blunda för för då kommer kortsionkrisen som ett brev på posten och det är ingenting att leka med....
Då kroppen är dålig så finns ju behovet för mer kortison och då behöver du inte vara rädd för svullnad och att inte kunna sova. Då handlar det
inte längre om att den får för mycket av det utan att den MÅSTE få det.
Ta hand om dig och krya på dig!

2007-07-04 @ 19:25:09
Postat av: Lelle

Anita: Tack, jag mår mycket bättre idag och tänkte gå till jobbet imorgon. Jo, du har rätt att jag nog borde tagit extra kortison i tisdags, då tog jag det inte speciellt lugnt heller. Igår och idag har det däremot gått bra då jag inte gjort så mycket annat än suttit stilla. Nu är jag bara lite småsnuvig och hostar ibland.
Ha det så bra!

2007-07-06 @ 00:20:30
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0