En lista...

Hemma i Borlänge vid min dator 19.34 - söndag 8 juli

Hittade den här listan hos Ella och jag är ju barnsligt förtjust i listor.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Lite kravlös kärlek från katten i trappuppgången bredvid.
Vad gjorde du kl 08 i morse? Tog medicin
Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste bloggar
Det sista du sa högt? Det gör vi?
Det senaste någon sa till dig: Ha det bra, vi syns!
Vad har du druckit idag? Kaffe, Ramlösa, Vichy Nouveau och Festis.
Vad var det senaste du köpte? Pyttipanna på en pizzeria.
Vad är det för väder hos dig nu? Regn, regn och regn
Godaste glassmaken? GB:s isglass Twister är ganska god (jag och mjölkprodukter kommer inte så bra överens).
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Njao, inte kärlek men förälskelse kanske?
Sover du tungt? Jag skulle inte vakna om en jetmotor rasade ner genom taket.
Drömmer du mardrömmar? Det händer (har förekommet en liten elak vätte i mina senaste mardrömmar?!).
Trivs du med ditt jobb? Absolut, speciellt hos fotografen i Leksand.
Favoritklädsel? Jeans och T-shirt.
Favoritlåt just nu? Scars med Papa Roach
Vad ser du om du tittar till höger? Skarven i tapeten på väggen.
Vad gör dig glad just nu? Min pojkvän.
Vad ska du göra härnäst? Läsa lite tror jag...
Humör just nu? Trött, seg och med slängar av nedstämdhet.
Favoritgodis? Allt som är riktigt surt.
Kläder just nu? Grå joggingbyxor, gul top och svart kofta..
Sommarplaner? Jobba juli ut och sedan en veckas semester på Classic Car Week i Rättvik..
Hur många kuddar sover du med? En ergonomisk som enligt uppgift reducerat mina snarkningar, men jag snarkar ju inte så det är nog bara svammel...
Spelar du ngt instrument? Tvärflöjt och ytterst lite piano.
Vad är viktigast för dig? Att de jag bryr mig om har det bra och att ta vara på livet.
Snarkar du? Som jag skrev här ovan så är det vissa illasinnade personer som hävdar det, hmm..
Stökigt el välstädat? Jag gillar ordning och reda, men sedan kan man ju fråga sig om jag inte har det stökigt för det mesta i alla fall.
Längtar du mest efter just nu? Att P kommer hem från jobbet och så skulle inte en tupplur sitta fel, men det är för sent på kvällen för det.

Fyll i listan Ni också om ni känner för det.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ella

Näää... vad kul att du antog utmaningen. Kul att läsa svaren också.

2007-07-09 @ 10:01:53
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Ella

Nu har jag en lista till ifall du vill...

2007-07-10 @ 09:44:02
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Lokesson

Det är inte så roligt med mardrömmar, men det är skönt att sova tungt.
Har jag lagt mig för att sova, så sover jag tungt.
När jag bodde själv så bestod min väckarklocka av en timer kopplad till stereon som i sin tur var ställd på HÖG volym.
Det fungerade när jag bodde själv, men inte nu...
Jag ska kanske tillägga att jag bor i ett hus som ligger fritt utan grannar..
Ha det gott!

Postat av: Lelle

Lokesson: Det är på morgonen om jag somnar om efter att jag tagit mitt kortison som jag får mycket (med betoning på mycket) underliga drömmar. Skulle jag skriva om vissa av dem här skulle de nog snart höra av sig från Säters mentalsjukhus...
Kul att du är in och kikar!

2007-07-23 @ 13:00:09
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0