Att bli tagen på allvar...

Hemma i Borlänge vid min dator 23.31 - torsdag

I morse vinglade jag sömndrucken ur sängen och slängde i mig en halv kopp kaffe samtidigt som jag kletade ner ögonfransarna med lite mascara. Sedan begav jag mig till endokrinmottagningen i Falun för ett besök hos min läkare och jag kan säga att jag idag blev positivt överraskad.

Förtroendet för den svenska sjukvården har sviktat lite de senaste åren och jag har lärt mig att inte söka hjälp med för stora förhoppningar om att få någon. Idag upplever jag dock att min läkare lyssnade på vad jag sa och tog mig på allvar.

Kontentan av mitt besök blev att jag ska byta kortison och minska dosen ytterligare. Nu äter jag 25mg hydrocortison Nycomed (10+10+5) men i framtiden kommer jag ta 20mg/dygn med Hydrocortone (10+5+5). Dessutom tog han ett prov för att se om det eventuellt kan vara någon form av autoimmun glutenintolerans som gjort att jag inte mått så bra på sistone. Jag tog provet på kemlab på lasarettet och de var snälla och tog det genom fingertopparna istället för att sticka mig i kärlen.

Nu ska jag börja göra mig klar för att vila huvudet på kudden. Ha det så bra!

Godnatt på Er!

Kommentarer
Postat av: Ella (mha C)

Vad skönt att det gick bra idag. Hoppas du får svar snabbt på proven.

2007-07-28 @ 08:26:03
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Lelle

Hej Ella!
Tack, det hoppas jag med... Men det känns inte som att svaret kommer göra någon skillnad, det kanske blir en omställning av vardagen men det börjar jag bli van med. Jag tror du förstår vad jag menar...
-
Just nu är jag bara glad att få njuta av sommaren och semestern som börjar på måndag.
-
Kram //Lelle

2007-07-29 @ 03:10:31
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0