På tal om sjukvård...

Hemma i Borlänge vid P:s dator 00.41 - natten mot måndag 27 augusti

Imorgon är det måndag och en ny vecka med avsnitt från min absoluta favoritserie Scrubs. Har ni inte sett något avsnitt kan jag varmt rekommendera att ni gör så. Scrubs sänds runt 23.00 på TV6 måndag - torsdag. Jag är helsåld på serien, det är sjuk humor, en aning bisarrt men även också emellanåt några tänkvärda budskap.

Lämnar här nedan ett smakprov jag hittade på youtube.com.





I övrigt är allt bra, har gått ner till 25 mg kortison och tänkte under morgondagen minska med ytterligar 5 mg till min önskvärda dos på 20 mg. Har jobbat sex dagar i sträck nu och har min lediga måndag imorgon. Jag och P ska ut och titta om vi kan hitta några balkongmöbler till tvåan vi flyttar till i oktober. Det blir ingen jätteflytt - lägenheten vi flyttar till ligger bara en trappa upp, det vill säga ungefär sexton trappsteg. Skönt med lite större.

Ha det bra så syns vi snart här igen (jag ska börja uppdatera oftare - jag lovar).

Kommentarer
Postat av: Anita

Tänkte bara ge dig ett tips på nedtrappning av kortisonet som jag gjort denna gång och som jag tyckt att fungerat bra. Jag minskar ner dosen på ett skonsammare sätt så att kroppen ska hinna vänja sig.
Jag tar min vanliga dos varannan dag och varannan dag så tar jag den minskade dosen. Så gör jag under 3 veckor och efter det så ligger jag på den lägre dosen.
Jag har ju trappat ner i kortisondos massor av gånger och det här är helt klart det bästa sättet. Att trappa ner i kortisondos är slitigt. Man får sån muskelvärk, huvudvärk, känner sig illamående och blir jättetrött. Men då kroppen varannnan dag får den dos den är van med så gör det inte lika ont.
Bara ett litet tips.....

2007-08-27 @ 14:06:21
Postat av: Lelle

Anita: Tack för tipset! Det låter faktiskt vettigt. Det ska jag testa nästa gång jag ökar med lite mer än 5mg. =)

2007-08-29 @ 00:03:09
URL: http://levamedaddison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0