Ännu en natt på lasarettet

Hemma i Borlänge vid P:s dator 00.30 - natten mot 16 augusti

Fortfarande är det P som sitter vid tangentbordet. Det blev ytterligare en natt på Falu lasarett för Lelle. Hon lät pigg under dagen när jag pratade med henne, men tydligen var det inte så. Snarare var hon piggare i går än i dag, så vi gjorde nog rätt som åkte in med henne till lasarettet i går.

Antagligen har hon en infektion i kroppen, men läkarna har ännu inte kommit fram till vad det rör sig om. Lelle har dubblat dosen cortison i dag, utan att för den skull vara lika "speedad" som hon var i går. Något är inte som det ska med andra ord.

Jag är inte så hemma på de medicinska termerna men om jag fattade rätt så var hennes sänka ovanligt hög i går kväll, men den hade sjunkit i morse. Blodtrycket var inte heller det allra bästa och hon hade en aning högre temperatur än vanligt i morse. Hon mår fortfarande lite illa och slocknade ett par gånger under eftermiddagen. Dessutom börjar hon bli less på akutavdelningen och önskar bli flyttad till någon annan avdelning där hon slipper umgås med enbart tanter och farbröder som är 75+ hela högen.

Lelle hoppas få komma hem under morgondagen, men man vet ju aldrig. Jag känner dock att det är bättre att hon är på lasarettet bland kompetent folk än hemma hos en nervös pojkvän som är rätt osäker på vad som bör göras i de olika situationer som kan dyka upp.

Hennes enorma sprutskräck ställer till det en aning under vistelsen på lasarettet, men än så länge har det gått hyfsat. Dagens provtagning gick bättre än gårdagen. Jag håller tummarna för att det går bra även i morgon bitti.
Lelle hälsar fortfarande till er alla och meddelar att hon snart ska vara tillbaka i gammalt gått slag.

Önskar en en trevlig kväll (natt)!
/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0