Vart tog min läkare vägen?

Ähh, Leno är slut nu. Jag kan lika gärna blogga ett inlägg till, om inte annat för alla inlägg som inte riktigt blivit av på sistone.

Det här inlägget törs jag knappt skriva, då det känns som om min läkare kommer ge livstecken ifrån sig bara för att jag sätter mina funderingar på pränt... För att förtydliga mig: När jag låg inlagd i slutet av sommaren, för min addisonkris i samband med den där infektionen de aldrig listade ut vad det var för något, var min ordinarie läkare på semester. När han återkom från semestern talades vi vid på telefon och han sa åt mig att återigen försöka byta till Hydrocortone. Samtidigt sa han att han att vi skulle försöka boka in en kontroll någon gång under hösten (minns inte riktigt när).

Nu är det februari och jag har fortfarande inte hört något. Men missförstå mig rätt för jag klagar verkligen inte! Förutom förkylningen mår jag som jag skrivit i något tidigare blogginlägg toppen och varje gång jag ska in på kontroll så envisas de ju med provtagning. Vilket innebär nålar i venerna - vilket är bland det värsta jag vet!

Så just nu när allting är bra så saknar jag inte min läkare speciellt mycket. Risken är dock överhängande att min farmor (som också har samma läkare) inte kan knipa igen sin mun när hon ska dit nästa vecka. Känner jag min farmor rätt så kommer hon säkert grilla min stackars läkare om orsakerna till att jag inte fått någon kallelse.


Kanske är det så enkelt att jag missförstått det hela och det inte skulle vara någon kontroll i höstas? Jag hoppas att jag får vara frisk och slipper träffa dumma sköterskor med stooora heemska nåålar...

Nä, godnatt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0