Ett, två, tre jobb...

Tji fick jag för rubriken till förra blogginlägget "Frisk som en nötkärna". Har varit förkyld en vecka nu och har sedan onsdag förra veckan legat 5mg plus på kortisonet. Men det känns som om den lilla ökningen har räckt för att hålla mig på benen.

För övrigt var det riktigt usel timing av mig att dra på mig en förkylning nu. Jag har nu skaffat mig ännu ett arbete som timvikarierande redigerare på en lokaltidning. Än så länge känns det lite rörigt med ännu en arbetsplats men det reder förhoppningsvis ut sig med tiden.

Till saken hör även att jag är en person som lider av näst intill extrem prestationsångest. Så varje arbete som jag inte till fullo behärskar gör mig nervös och stressad. Men som sagt hoppas jag att det ger sig med tiden. Mitt senaste tillskott i arbetsryggsäcken är i alla fall mycket utmanande och roligt, det går under sådana arbeten jag skulle kunna tänka mig att satsa på. Tyvärr innebär det mer sena kvällar och mindre tid med min sambo, men å andra sidan är jag ju en obotlig kvällsmänniska.

Nu ska Jay Leno få min fulla uppmärksamhet minuterna fram till jag går och lägger mig.

Ha det gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0